نقش هدایای تبلیغاتی

نقش هدایای تبلیغاتی موثر است و می‌توانند تاثیر مثبتی بر روی استراتژی‌های بازاریابی شما بگذارند. با این حال ممکن است این پرسش ایجاد شود که چگونه چنین محصولات ساده‌ای می‌توانند در تناسب با نام و نشان تجاری شما قرار گیرند و باعث افزایش فروش و ماندگاری در ذهن مخاطبان شوند؟
واقعیتی که وجود دارد این است که موارد تبلیغاتی قدرت زیادی در بهبود استراتژی‌های بازاریابی شما دارند. از این رو اگر به خوبی آن را بشناسید، قادر خواهید بود که با توجه به چشم انداز خود، از روش‌های مناسب استفاده نمایید.

مزایای محصولات تبلیغاتی چیست؟

موارد متعددی وجود دارد که بیان کننده این مسئله است که هنوز هم هدایای تبلیغاتی اصفهان می‌توانند یک روش مفید و موثر برای جلب توجه بازار هدف باشند، با این حال چند مورد مهم در این زمینه از این قرار است:

  1. کمک به ایجاد تعامل با مشتریان
  2. افزایش فروش
  3. درگیر کردن احساسات مخاطب
  4. افزایش دسترسی
  5. صرفه اقتصادی
  6. توجه به علاقه مخاطبان
  7. شناخت سریع برند
  8. ایجاد وفاداری در مشتریان

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

هدایای تبلیغاتی

1. کمک به ایجاد تعامل با مشتریان

اکثر شرکت‌ها می‌خواهند که مشتریان از برند ایشان و کاری که انجام می‌دهند، آگاه باشند. مشاغلی که از هدایای تبلیغاتی ارزان استفاده می‌کنند، احتمال اینکه شما در ذهن مخاطب ماندگار شوید را افزایش می‌دهند. بر اساس مطالعات انجام شده درصد زیادی از افراد مایل به دریافت هدایای تبلیغاتی هستند و اگر محصول مورد نظر کاربردی و مفید باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که آن‌ها از این محصولات نگهداری کنند و حداقل یک سال از آن استفاده نمایند.

2. افزایش فروش

آمار نشان داده است که استفاده از اقلام تبلیغاتی شرکت هدایای تبلیغاتی در اصفهان باعث افزایش فروش می‌شود. بسیاری از مصرف کنندگان پس از دریافت یک محصول تبلیغاتی، برای یک بار هم که شده از شرکت تبلیغ کننده، خرید کرده‌اند.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده، 52% از مصرف کنندگان با استفاده از هدایای تبلیغاتی به شما دسترسی پیدا می‌کنند. زمانی که آن‌ها نام برند شما را بر روی یک محصول مفید و کاربردی مشاهده می‌کنند، با احتمال بیشتری از شما خرید می‌کنند به خصوص نسبت به شرکت‌هایی که از این روش استفاده نمی‌کنند.

3. درگیر کردن احساسات مخاطب

افراد هدایای رایگان و مفید را دوست دارند. از این رو طبیعی است که پس از دریافت اقلام تبلیغاتی شرکت شما، احساس مثبتی نسبت به برندتان داشته باشند. به همین دلیل است که اگر سعی کنید محصولاتی را انتخاب کنید که طبق سلیقه مخاطبان است و برای آن‌ها کاربردی محسوب می‌شود، قادر خواهید بود تا سریع‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. از روش‌ها و راه‌های خلاقانه برای توزیع هدایای تبلیغاتی به مخاطبان و درگیر کردن احساسات آن‌ها استفاده کنید.

4. افزایش دسترسی

قدرت تبلیغات اقلام تبلیغاتی تنها به کسانی که آن‌ها را دریافت می‌کنند، محدود نمی‌شوند. هر بار که مصرف کننده و یا سایر افراد از آن استفاده نمایند، در معرض تبلیغات هستند. طبق آمار، 55% از افراد کالاهای تبلیغاتی را بیش از یک سال نگه می‌دارند، پس طبیعی است که در این یک سال، چندین بار با نام سازمان شما مواجه خواهند شد.

5. صرفه اقتصادی

از آنجایی که هدایای تبلیغاتی به صورت مکرر در معرض دید افراد قرار می‌گیرند و خرید انبوه آن‌ها از مراکز فروش عمده هدایای تبلیغاتی هزینه زیادی نیاز ندارد، بسیار اقتصادی می‌باشند. به جای روش‌های سنتی تبلیغات در رادیو و تلویزیون که افراد بیشتری (حتی کسانی که در بازار هدف نیستند) آن را تماشا کنند و مدت آن به چند دقیقه محدود می‌شود، بهتر است از شیوه‌های بهتری همچون هدایای تبلیغاتی استفاده کنید.

اقلام تبلیغاتی

6. توجه به علاقه مخاطبان

بسیاری از مشتریان، اقلام تبلیغاتی را دوست دارند و برای دریافت آن مقاومت نمی‌کنند. از آنجایی که این روش بسیار مناسب و سودمند است، می‌توانید برای جلب نظر مخاطبان از کالاهایی استفاده کنید که کاربرد بیشتری دارند و حداقل یکی از مشکلات آن‌ها را حل کرده و یا راهی برای برطرف کردن آن هستند.

7. شناخت سریع برند

شناخت برند به این معنی است که مصرف کنندگان می‌توانند با دیدن لوگوی شرکت شما، بلافاصله نام آن و یا محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید را شناسایی کنند. هدایایی که به مشتریان خود می‌دهید، باعث یادآوری و شناخت بیشتر شغل شما برای آن‌ها خواهد شد.

8. ایجاد وفاداری در مشتریان

اطمینان حاصل کنید که کالاهای تبلیغاتی شما از استانداردهای بالا از نظر کیفیت و کاربرد برخوردار است. مردم تفاوت هدایای با کیفیت و بی کیفیت را به خوبی تشخیص می‌دهند. به همین دلیل است که در انتخاب این محصولات نیاز به دقت بالایی خواهید داشت.

روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای جلب توجه افراد استفاده کنید. فکر خوبی است که محصولات تبلیغاتی را در استراتژی بازاریابی خود قرار دهید، با این حال اینکه کی و کجا از آن‌ها استفاده کنید نیز مهم است. اطمینان بیابید که فرایند توزیع به خوبی برنامه ریزی شده است. اجرای یک برنامه تبلیغاتی هوشمندانه با استفاده از اقلام هدیه‌ای، باعث تکمیل سایر روش‌های بازاریابی خواهد شد.

با این کار کمپین بازاریابی شما تاثیر بیشتری روی مخاطبان هدف می‌گذارد و به ارتقا شخصیت برندتان کمک می‌کند. با عرضه محصولات تبلیغاتی مثل سایر روش‌های سنتی تنها در عرض چند ثانیه در معرض دید مخاطبان قرار نمی‌گیرید. به عنوان مثال افراد در نوشتن یادداشت‌های روزانه، قراردادهای مهم کاری و یا یک آدرس ساده از خودکارهای تبلیغاتی شما که در جیب خود گذاشته‌اند استفاده می‌کنند.

آن‌ها به صورت روزانه چای یا نوشیدنی خود را در لیوان‌های تبلیغاتی که به ایشان ارائه داده‌اید، میل می‌کنند یا از کیسه‌های تبلیغاتی شما هنگام خرید استفاده می‌کنند. این روش یک گزینه عالی برای این است که مدام در معرض دید مخاطب باشید. از آنجایی که این محصولات بسیار کاربردی و مفید هستند، مصرف کنندگان به سادگی آن‌ها را دور نمی‌اندازند و به همین دلیل است که حداقل تا یک سال آینده در زندگی ایشان خواهید بود.