توزیع هدایای تبلیغاتی

پس از تصمیم گیری نهایی درباره محصولات تبلیغاتی خود، اینکه چه کسانی را هدف قرار می‌دهید و یا اهداف کسب و کارتان چیست، یک تصمیم مهم است که باید هر چه سریع‌تر اتخاذ کنید. لازم است که درباره نحوه توزیع هدایای تبلیغاتی شرکت خود بیندیشید، به این دلیل که این کار می‌تواند تاثیر زیادی در سطح آگاهی و تعامل مخاطبان با شما داشته باشد.
اگر شیوه ارائه هدایای تبلیغاتی خلاقانه و سرگرم کننده باشد، بیشتر از گذشته با برند و سازمان شما درگیر خواهند شد. خلاقیت انتها ندارد و همواره به کمک آن قادر خواهید بود تا در معرض دید مشتریان خود قرار بگیرید و از فرصت‌های موجود به خوبی بهره مند شوید. از این رو بهتر است به دنبال راه‌های جذاب برای توزیع کالاهای تبلیغاتی خود باشید. نقش هدایای تبلیغاتی در افزایش سهم بازار و نامی شدن برند شما بسیار زیاد است.

راه‌های خلاقانه برای توزیع هدایای تبلیغاتی

راه‌های خلاقانه برای توزیع هدایای تبلیغاتی شامل موارد زیر است:

  1. ایجاد حس رقابت
  2. ایجاد یک برنامه پاداش
  3. تعامل در رسانه‌های اجتماعی
  4. نمایش نام تجاری
  5. توزیع محصولات شخصی سازی
  6. داستان محصول خود را تعریف کنید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

استراتژی تبلیغاتی

1. ایجاد حس رقابت

اکثر افراد از رقابت لذت می‌برند. این روش اکثر مردم به سمت خود جذب می‌کند و می‌تواند فرصتی عالی برای ایجاد خلاقیت در کسب و کار شما داشته باشید و جنبه‌های سرگرم کننده آن را نیز به ایشان نشان دهد.

شما می‌توانید با توجه به کسب و کار خود یک مسابقه برگزار کنید و به برندگان هدایای تبلیغاتی ارزان اما با کیفیت هدیه دهید.

در حال حاضر برگزاری مسابقه یک راه خوب برای کسب مشتریان جدید است. به این دلیل که شما از این طریق آن‌ها را تحریک کرده و به سمت شرکت خود جذب می‌کنید. روش‌های خلاق و سرگرم کننده برد-برد است، به این دلیل که نه تنها برندگان، بلکه نام تجاری شما نیز از آن بهره مند خواهد شد، به عبارت بهتر برنده محصول تبلیغاتی شما را به نمایش می‌گذارد باعث افزایش آگاهی درباره برند و ایجاد روابط عمومی درباره محصولات و خدمات شما می‌شود. این کار باعث تقویت ذهن مشتریان و احساس قدردانی بیشتر از طرف ایشان خواهد شد.

2. ایجاد یک برنامه پاداش

بسیاری از شرکت‌ها برای ترغیب مشتریان به تکرار خرید، از روش‌های پاداش دهی به عنوان طرح‌های وفاداری خود استفاده می‌کنند. هر چند این مسئله به ماهیت تجارت شما بستگی دارد. به عنوان مثال برخی از فروشگاه‌های کتاب و یا رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها با ارائه کارت هدیه یا همان کارت تخفیف، برای ایجاد وفاداری در مشتریان خود اقدام می‌کنند.
به عنوان مثال عنوان می‌کنند که آن‌ها می‌توانند دهمین نوشیدنی و یا وعده غذایی خود را به صورت رایگان دریافت کنند. می‌توانید در کنار تعداد مشخصی از خرید، هدایای تبلیغاتی خود را به ایشان عرضه کنید تا علاوه بر تشکر و قدردانی از خرید آن‌ها، مجددا ایشان را ترغیب به تکرار در خرید کنید. راهکارهایی برای انتخاب هدیه تبلیغاتی وجود دارد که رعایت آن‌ها در سفارش محصولات به شرکت هدایای تبلیغاتی در اصفهان و سایر شهرها به شما کمک می‌کند.

استراتژی تبلیغاتی

3. تعامل در رسانه‌های اجتماعی

توزیع هدایای تبلیغاتی از طریق رسانه‌های اجتماعی، مزایای قابل توجهی به دنبال دارد و امروزه بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها از این روش استفاده می‌کنند.
روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها برای دنبال کنندگان خود ارزش آفرینی کرده و علاوه بر آن اقدام به جذب فالوور بیشتر کنید تا راه‌ها برای کاربران آنلاین جدید و مشتریان بالقوه باز کنید.

امروزه اکثر افراد از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، از این رو شما نیز می‌توانید هوشمندانه از آن‌ها استفاده کنید. این فضا بهترین بستر تعامل شما با مشتریان است و به آن‌ها امکان می‌دهد تا با شما ارتباط برقرار کرده و از طرفی بتوانید این بازخوردها را اندازه گیری کنید. به عنوان مثال با راه اندازی مسابقات پرسش و پاسخ و درگیر کردن مخاطبان، می‌توانید برای برندگان، انواع هدایای تبلیغاتی خود را ارسال کنید.
به کمک این فضا، می‌توانید با سلیقه و نظرات مشتریان خود آشنا شوید، آن‌ها را بهتر بشناسید و در نتیجه هدایای تبلیغاتی خود را بر همین اساس انتخاب نمایید.

4. نمایش نام تجاری

نمایشگاه‌های تجاری مربوط به صنعت و حوزه‌ای که به آن مشغول هستید، فرصت مناسبی برای توزیع خلاقانه محصولات تبلیغاتی خواهد بود. به این دلیل که افرادی که مناسب هدف شما هستند و یا همان مخاطبان هدف، در این مکان وجود دارند. توزیع هدفمند در نمایشگاه، یک روش بسیار مفید برای تجارت شما خواهد بود.

5. توزیع محصولات شخصی سازی

این گزینه ممکن است برای محصولات شما و توزیع هدایای تبلیغاتی مناسب نباشد. هر چند که اگر فرصت‌ها را به خوبی شناسایی کنید، می‌توانید به آن به عنوان یک روش مناسب نگاه کنید.  گاهی کانال‌های توزیع می‌توانند پیچیده باشند. با این حال اگر شما آن‌ها را به خوبی شناسایی کنید، می‌توانید از هر یک در راستای تقویت برند خود و افزایش آگاهی مخاطبان از آن استفاده نمایید.

6. داستان محصول خود را تعریف کنید

یکی از روش‌های موثر و کارساز در بازاریابی، این است که با مخاطبان خود روراست باشید. به عنوان یک روش خلاقانه برای توزیع هدایای تبلیغاتی، می‌توانید داستان محصولات خود را با مخاطبان در میان بگذارید. هر چه که مردم به شناخت بیشتری درباره شما دست پیدا کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که با برند شما درگیر شوند و تنها به دریافت هدایای تبلیغاتی بسنده نکنند. به این معنی که آن‌ها می‌خواهند بیشتر درباره شما اطلاع پیدا کنند.
روش‌های تبلیغاتی متداولی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از طریق آن‌ها سریع‌تر به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کرده و در نتیجه در معرض دید ایشان قرار بگیرید.
از آنجایی که توزیع هدایای تبلیغاتی می‌تواند یکی از راه‌های موثر در شناساندن برند شما به بازار هدف باشد و علاوه بر آن بسیار مقرون به صرفه است؛ بهتر است به جای اکتفا کردن به روش‌های قبلی در ارائه محصولات، به دنبال شیوه‌هایی باشید که برندتان را از سایر رقبا متمایز می‌کند و منجر به دیده شدن هر چه بهتر و بیشتر آن می‌شود.