بازاریابی

زمانی که قرار است تبلیغاتی صورت بگیرد باید هزینه‌هایی را که در این رابطه انجام داده می‌شود را در نظر گرفت که بیشتر هزینه‌های مالی هستند.
بنابراین میزان درآمد را با هزینه‌های جاری که باید برای تبلیغات در نظر گرفته شود را مورد بررسی قرار داد.
تبلیغات هزینه بر هستند و در زمانی که تبلیغ به شکل درستی برای محصول ایجاد شود سودآوری زیادی را برای صاحب کسب و کار و محصول ایجاد می‌کند که رضایتمندی زیادی را برای صاحب محصول به وجود می‌آورد.
در هر صورت باید این مطلب را بیان کرد که هزینه‌های مالی برای تبلیغات بسیار متفاوت است و به نوع تبلیغی که قرار است برای محصول ایجاد شود بستگی خواهد داشت. نوع تبلیغات را نباید دست کم گرفت زیرا برخی از تبلیغات هستند که می‌توانند حجم وسیعی از مخاطبین را تحت تاثیر خود قرار دهند و میزان فروش را بالا ببرند در هر صورت باید برای هر تبلیغ نیز جامعه هدف را در نظر داشت و به شکل بسیار هدفمندی کار تبلیغات را انجام داد و به صرف این که تنها محصول شناخته شود نباید کار تبلیغ صورت بگیرد بلکه هدف باید کسب درآمد بیشتر در هر تبلیغ باشد. بنابراین باید مسیر روشن و اهداف بزرگتری را در این زمینه برای خود مشخص کرد تا بتوان به شکل مناسب‌تری از آن بهره برد.

هدیه تبلیغاتی خاص

آگهی‌هایی که نیاز به بودجه دارند

برخی از آگهی‌ها هستند که جامعه را در سطح وسیع‌تری در نظر می‌گیرند بنابراین دارای حجم بیشتری از هزینه نیز خواهند بود به عنوان نمونه:

  • آگهی‌های روزنامه
  • تبلیغات تلویزیونی
  • شبکه‌های اجتماعی
  • شبکه‌های مجازی

این موارد یکی از هزینه بر‌ترین حالت‌هایی است که برای تبلیغ به کار برده می‌شود اما تاثیر بسیار زیادی را می‌تواند بر روی مخاطب داشته باشد. این حالت‌های تبلیغ بیشتر برای افرادی مناسب است که از نظر هزینه‌هایی که باید در این رابطه انجام دهند مشکلی نداشته باشند در غیر این صورت نتیجه‌ای که از تبلیغات به دست می‌آید تنها برای هزینه‌های ایجاد شده مناسب خواهد بود.

  1. نکته

شاید تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی و مجازی صورت بگیرد بتواند به میزان زیادی در معرفی محصول مناسب باشد اما نمی‌تواند جامعه‌ای را به عنوان طرفدار برای محصول ایجاد کند.
بنابراین نکته‌ای که باید به آن دقت شود علاوه بر معرفی و شناسانده شدن محصول میزان طرفدارانی است که محصول می‌تواند به خود اختصاص دهد هر چه طرفدار محصول بیشتر باشد میزان خرید و سود بیشتر خواهد بود.

هدایای تبلیغاتی مناسب‌

زمانی که از هدایای تبلیغاتی ارزان استفاده می‌شود می‌توان به راحتی هم محصول را به مخاطب نشان داد و هم این که میزان وفاداری که برای مشتری ایجاد می‌شود بسیار زیاد است و در زمان‌های بعدی نیز از محصول استفاده می‌کند، زیرا خاطره خوشایندی را از محصول به دست آورده است و در ذهن خود توانسته است با هزینه کم دو محصول را دریافت کند که یکی از آن به صورت هدیه دریافت شده است و برای آن هزینه‌ای پرداخت نشده است.

هدیه تبلیغاتی مناسب برای کارمندان

زمانی که قرار است از هدایای تبلیغاتی بهره برده شود باید این نکته را در نظر داشت که هدیه می‌تواند برای کارمندان نیز صدق کند در هر صورت کارمندانی که با سخت کوشی زیاد کار خود را انجام می‌دهند بنابراین برای دادن پاداش و رهایی آن‌ها از سختی کار برای آن‌ها از هدایای تبلیغاتی استفاده کرد.
بنابراین کارمندان نیز می‌توانند مسیری برای تبلیغ باشند زیرا از هدیه دریافتی استقبال می‌کنند و آن را در مکان‌های متفاوتی با خود حمل می‌کنند در این زمان است که ناخواسته کار تبلیغات را انجام داده‌اند بدون این که خود به فکر تبلیغ بوده باشند.

هدیه تبلیغاتی خاص
گزینه دیگری که باید در این رابطه بیان شود میزان کاربردی است که هدایای تبلیغاتی می‌توانند داشته باشند به هر شکل باید این مطلب را مورد بررسی قرار داد که هدیه تبلیغاتی تنها نباید دارای ملاک زیبایی باشد بلکه باید دارای کاربرد‌های فراوانی نیز باشد. زمانی که هدیه همراه با زیبایی دارای کارکرد نیز هست می‌تواند بیشترین میزان تاثیر را در افرادی که از آن بهره می‌برند داشته باشد. به عنوان مثال می‌توان از ساعت‌های دیواری چوبی نیز استفاده کرد این ساعت‌ها می‌توانند هم به نوعی تبلیغ ساعت باشند البته در صورتی که مارک ساعت و شرکتی که ساعت را هدیه داده است بر روی آن قرار داده شده باشد. انواع مختلف ساعت تبلیغاتی با قیمت مناسب را از مراکز پخش عمده ساعت دیواری تهیه کنید.
بنابراین هم از خود ساعت بهره برده می‌شود و هم این که از زیبایی خاصی نیز می‌توان در آن استفاده کرد که در ساعت‌های دیگر وجود ندارد.
در هر صورت باید ویژگی‌های خاص را برای محصولاتی که به عنوان تبلیغ در نظر گرفته می‌شوند را قرار داد تا بتوان از آن‌ها حالت‌های بهتری از فروش را دریافت کرد. حتی برای این که میزان جذابیت کار را بیشتر کرد از افراد خاص با شرایط خاص درخواست کرد که هدیه را به مخاطب ارائه دهند.
برای این کار می‌توان از شخصیت‌های کارتونی و یا مناسبتی نیز استفاده کرد به عنوان مثال بابانوئل یکی از شخصیت‌هایی است که برای فصل زمستان و سال نو و ارائه محصول در آن زمان بسیار کاربردی است در این رابطه باید این نکته را در نظر داشت که لباس و حرکاتی که برای بابانوئل باید در نظر گرفته شود بسیار مهم است.
زیرا این حرکات باعث می‌شود که میزان جذب مخاطب را به خود بیشتر کند بنابراین به کار بردن شخصیت‌ها در برقرار ارتباط بیشتر با مخاطب بسیار تاثیرگذار خواهد بود و شکل بهتری را به تبلیغ خواهد داد البته در این زمان‌ها باید از هدایای تبلیغاتی مناسبی استفاده کرد.
در هر حال نمی‌توان از هر محصولی در هر فصل و یا زمانی از سال بهره برد زیرا امکان جذب مخاطب آن کمتر خواهد بود. از برند و مارک‌ها بیشتر استفاده شود اگر محصولی دارای برند و مارکی است بهتر است که از آن بر روی هدیه تبلیغاتی بهره برده شود زیرا از مارک می‌توان برای بهتر دیده شدن نیز استفاده کرد در هر صورت نباید مارک‌ها و برند‌ها را فراموش کرد و از آن‌ها باید دست یاری گرفت.
اقلام تبلیغاتی جهت جذب مشتری کاربرد بالایی دارند. در هر صورت هدایای تبلیغاتی می‌توانند به شکل‌های خاص و متفاوت ارائه شوند و این بستگی به خلاقیتی خواهد داشت که صاحب محصول باید بر روی هدیه تبلیغاتی ایجاد کند تا بتواند شکل بهتری را برای محصول در ذهن مخاطب خود که زمانی امکان دارد به عنوان مشتری تغییر نقش بدهد به کار برده شود.