هنگام راه اندازی یک تجارت، به ویژه تبلیغات یک وسیله مهم برای آگاهی از مشتریان جدیدی و بالقوه از راه اندازی خود است. در ابتدا ممکن است به پروازهای تبلیغات یک وسیله مهم برای آگاهی از مشتریان جدید بالقوه از راه اندازی خود است. در ابتدا ممکن است به پروازهای تبلیغاتی، پوسترها یا تبلیغات تلویزیونی و رادیویی فکر کنید، اما همین امر میتواند به همان اندازه مرتبط باشد که بتواند وسایل تبلیغاتی را برای جذب مشتری هدیه دهد.
ما در ادامه معانی و اهداف اقلام تبلیغاتی را برای شما بازگو میکنیم.
ممکن است برخی از موسسین چشم خود را به فکر هزینه کردن برای وسایل تبلیغاتی بچرخانند، اما مطمئنا هنوز تصور نکردهاند که ممکن است قبلا دارای کالاهای تبلیغاتی سایر شرکتها باشند. نکاتی برای تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی وجود دارد که بهتر است آنها را حتما در نظر بگیرید.
دو جنبه بسیار مهم برای اقلام تبلیغاتی وجود دارد. از یک طرف، الزامات مالیاتی هنگام خرید و انتقال موارد تبلیغاتی باید رعایت شود. از طرف دیگر، کالای تبلیغاتی باید متناسب با شرکت باشد. از آنجا که برخی از اقلام تبلیغاتی بی فایده یا خوراکی هستند مشتری آن را دور میاندازد و یا خورده میشود، سایر وسایل تبلیغاتی معمولا سالها باقی میمانند.
قبل از این که به هنگام پرداختن به یک کالای تبلیغاتی از دیدگاه مالیاتی بپردازید، نگاهی به تنوع گزینههای طراحی و پتانسیل کالای تبلیغاتی میپردازیم. زیرا تعطیلات و مناسبتها میتواند برای پخش کردن این هدایا بسیار زمان مناسبی باشد.
چرا اقلام تبلیغاتی؟
اقلام تبلیغاتی با ارزش اندک است که توسط شرکتها جهت جلب توجه میتوان از آن استفاده کرد. بنابراین، یک کالای تبلیغاتی میتواند یک کمک فروش حیرت آور باشد. اثر هدایای تبلیغاتی را دست کم نگیرید. در واقع هاپتیک به آنچه مشتری میتواند احساس کند، یعنی در دست خود بگیرد و با آن ارتباط برقرار کنند اشاره دارد.
به خصوص اگر این یک مدل کسب و کار مبتنی بر وب یا یک سرویس باشد، استفاده از وسایل کمکی برای فروش از اهمیت ویژهای برخوردار است. این گونه است که میتوانید ایدهای را به یک کالای تبلیغاتی منتقل کرده و هپتیک آن را برای مشتری قابل درک کنید.
هدف از کالای تبلیغاتی بیدار کردن نیاز مشتری یا توضیح ایده کسب و کار شرکت است. یک مثال کلاسیک از آن این است که صندوق پول به عنوان وجهی از یک بانک است.
آزاد در هنگام خرید با کالای تبلیغاتی انتخاب و طراحی کالای تبلیغاتی است به گونهای که مشتری آن را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی درک کند و نه به عنوان هدیه دادن. بنابراین یک کالای تبلیغاتی خوب به عنوان هدیهای تلقی میشود که ایده یا آرم شرکت را منتقل میکند.
انواع اقلام تبلیغاتی عبارت است از کلاسیک، عملی و مناسبتی.
بسته به گروه هدف، دامنه قیمت و مناسبت انتخاب زیادی از کالاهای تبلیغاتی وجود دارد. ما چند مورد تبلیغاتی کلاسیک، خلاق و غیر معمول را با هم جمع کرده ایم. البته کالاهای تبلیغاتی در قیمت متفاوت هستند، اما یک چیز مسلم است، چیزی وجود ندارد که به عنوان کالای تبلیغاتی از آن استفاده نشد.
موارد تبلیغاتی کلاسیک
- خودکار
- فندک
- فلش مموری
- دفترچه یادداشت
- بازوبند
- کیف پول
- جا سوییچی
- لیوان
- شیرینی و نوشیدنی
موارد تبلیغاتی به عنوان کمکهای خانگی
- درب
- جا شمعی
- عود
- چاقو
- سطح پوشاننده میز
موارد تبلیغاتی فنی
- هدفون
- شارژر
- بلندگو
- قلم لمسی
- دماسنج
- ماشین حساب
موارد تبلیغاتی مناسبتی و اعیاد
- مواد مغذی
- ماهیتابه
- درب بازکن بطری
- شیرینی
- تقویم
- اسباب بازی برای کودکان
- چراغ خوابهای کوچک برای کودکان
موارد تبلیغاتی تابستان
- سینی مکعب یخ
- بطری آب
- دوربین شکاری
- جعبه کمکهای اولیه برای سفرهای تابستانی
- صندلی تاشو
- مینی گریل
- چراغ دوچرخه
وسایل تبلیغاتی برای کودکان
- جدول زمانبندی
- عروسک حیوانات
- کتاب رنگ آمیزی
- مداد رنگی
هزینه اقلام تبلیغاتی
هزینه کالاهای تبلیغاتی بسته به ارائه دهنده، کیفیت و کمیت متفاوت است. قانون شست میگوید: هرچه تعداد موارد بیشتر باشد تخفیف نیز بیشتر است. بهتر است بنیانگذاران ارائه دهندگان مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین نسبت قیمت به عملکرد را انتخاب کننند.
اگر بنیانگذاران قصد دارند تعداد بیشتری کالای تبلیغاتی را سفارش دهند، توصیه میشود از قبل به یک نمونه مراجعه کنید تا ناقص یا خطاهای احتمالی را بررسی کنید. اقلام تبلیغاتی که در نهایت سفارش داده شدهاند با این وجود بسته به نوع ماده، سطح یا حکاکی کمی متفاوت هستند.
همچنین لازم به ذکر است که کالاهای تبلیغاتی ویژه اصلاح شده یا تولید شده فقط با دشواری قابل برگشت هستند یا اصلا ندارند. اگر بنیانگذاران طرحهای خاصی میخواهند، باید کاملا مطمئن باشند.
بهتر است بدانید که اگر یک کالای تبلیغاتی کمتر از 10 یورو در کشورهای دیگر هزینه داشته باشد، این کالا تبلیغاتی است. این یعنی قلم، فندک و بسیاری از اقلام تبلیغاتی ارزان دیگر. اینها همه یک کالای تبلیغاتی هستند که در میان مردم عادی پراکنده میشوند. نمایشگاهها یا رژههای کارناوال نمونههای خوبی از این امر هستند. در این حالت هزینه برای موارد تبلیغاتی صرفا معاف از مالیات است.
اما اگر کالای تبلیغاتی بیش از 10 یورو هزینه داشته باشد، در بخش حسابهایی که دقیقا کالای تبلیغاتی را دریافت کردهاند، ثبت شود.
موارد زیر اعمال میشود:
فقط در هر سال 35 یورو خالص میتواند اقلام تبلیغاتی را دریافت کند. همانطور که گفته شد امروزه هرچند که بازاریابی آنلاین توانسته است نتیجهای بسیار بالا داشته باشد اما نمیتوان این مسئله را کتمان کرد که ارائه هدیه تبلیغاتی نمیتواند برای شما مفید باشد چرا که همچنان امروزه افراد به این مسئله ایمان دارند که اگر وسیلهای را لمس کنند میتوانند بیشتر به آن اعتماد کنند.
در یک مطالعه برای یک شرکت هواپیمایی در آلمان به تاثیر هدیهها بر رفتار مشتری و سودآوری بازاریابی هدیه تبلیغاتی میپردازد. یک شرکت به نتایج این حرکت شرکت هواپیمایی پرداخت و همچنین توانست نتایج مالی آن شرکت را نیز بررسی کند. آنها به این مسئله پی بردند که هدایای تبلیغاتی در واقع ابزاری موفق برای افزایش وفاداری مشتری است و میتوانند برای شرکتها سودآور باشند.
با این حال، تمایز مهم است زیرا هیچ اثر قابل تعمیم هدیه وجود ندارد. همه انواع هدیه و پخش کردن آن، منجر به درآمد بیشتر برای این شرکت نشدهاند. این اثر به طراحی آنها بستگی دارد.
هدایای تبلیغاتی ارزان باید برای مشتری ارزشمند باشند، به این معنی که آنها یک مزیت واقعی دارند. دانشمندان توصیه میکنند که تبلیغ کنندگان در درجه اول روی هدایایی تمرکز داشته باشند که مستقیما با شرکت و مهمترین محصولات آن، در ارتباط هستند.