بهترین هدایای تبلیغاتی

روش استفاده از هدایای تبلیغاتی ارزان و با کیفیت برای کسب و کارها به عنوان یک ابزار موثر در تبلیغات، مربوط به سالیان قبل است و یک روش جدید محسوب نمی‌شود، با این حال هنوز هم نقش مهمی در اجرای کمپین بازاریابی کسب و کارهای نوپا ایفا می‌کند. طبق این شیوه، صاحبان مشاغل برخی از محصولات را به عنوان بهترین هدایای تبلیغاتی شرکت خود در نظر گرفته و آن را به مشتریان بالقوه خود هدیه می‌دهند.

بهترین هدایای تبلیغاتی یک ابزار ارزان و موثر

تاثیر محصول‌های تبلیغاتی در بازاریابی آنلاین بسیار زیاد است. بسیاری از بررسی‌ها حاکی از این است که هدایای تبلیغاتی برای ارتقا مشاغل تا چه حد اهمیت دارند. طبق یک مطالعه، 79% از دریافت کنندگان محصولات تبلیغاتی به فکر تجارت تبلیغ کننده هستند.

از آنجایی که درصد زیادی از آن‌ها می‌توانند نام سازمان را به یاد بیاورند، پخش هدایای تبلیغاتی، یک روش کاملا مناسب برای تبلیغ اکثر مشاغل خواهد بود. یکی از مهم‌ترین دلایلی که در دوره بازاریابی دیجیتال، این روش از بازاریابی سنتی همچنان رواج دارد، این است که یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای تبلیغات، استفاده از هدایای تبلیغاتی است.

می‌توانید انواع مختلفی از محصولات را به صورت عمده و با قیمت بسیار پایین خریداری کنید و سپس برای پخش آن‌ها میان مخاطبان اقدام نمایید. به کمک بهترین هدایای تبلیغاتی مردم سریع‌تر از روش‌هایی مانند تبلیغ در تلویزیون یا رادیو، نام برند شما را به خاطر خواهند آورد. دلیل اصلی آن این است که هدایای تبلیغاتی کاملا ملموس بوده و به زندگی مشتریان بالقوه شما راه پیدا می‌کنند.
به همین دلیل تیم بازاریابی که با ایشان همکاری می‌کنید، موظف است که در برنامه ریزی برای انتخاب هدایای تبلیغاتی، نهایت دقت را داشته باشد. لازم است که این برنامه‌ها جنبه‌های مختلفی از ویژگی مشتریان و همچنین بودجه، اهداف و مواردی از این دست را در نظر بگیرد.

کلاه تبلیغاتی

نکاتی برای انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی

موارد زیادی وجود دارد که بیان می‌کند برای انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی شرکت خود چگونه عمل کنید و چه نکاتی را در نظر داشته باشید، با این حال برخی از کاربردی‌ترین نکات از این قرار است:

  1. شناسایی هدف
  2. انتخاب محصولات مرتبط با تجارت شما
  3. انتخاب کیفیت مناسب برای محصولات
  4. تنظیم برنامه‌های توزیع
  5. ارائه محصولات هدفمند
  6.  شخصی سازی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. شناسایی هدف

قبل از شروع کمپین تبلیغاتی محصولات خود، لازم است که از هدف دقیق خود در این باره آگاه شوید و نکاتی برای تعیین بودجه هدایای تبلیغاتی را بررسی کنید. بسیاری از کسب و کارها به دلیل عدم توجه به اهداف خود در اجرای برنامه‌های بازاریابی، نمی‌توانند توجه مشتریان را به بخش‌های مورد انتظار خود سوق دهند. هر کدام از کسب و کارها ممکن است که مجموعه‌ای از اهداف را در نظر داشته باشند.

به عنوان مثال ممکن است هدف جذب افراد بیشتر به نمایشگاه‌های تجاری باشد، در حالی که برای برخی این مورد مربوط به افزایش فروش است. حتی گاهی هدف اصلی از پخش هدایای تبلیغات این است که بابت وفاداری مشتریان از ایشان تشکر و قدردانی کنید.
بسیاری از کارآفرینان نیز از هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه از نام شرکت، محصولات و خدمات آن‌ها آگاه شوند. هدایای تبلیغاتی راهی برای انتقال پیام‌های غیر بازاریابی نیز خواهند بود.

2. انتخاب محصولات مرتبط با تجارت شما

اگر محصولات تبلیغاتی که توزیع می‌کنید، ارتباط مناسبی با مشاغل شما داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که مصرف کنندگان با دیدن آن‌ها برند شما را به یاد آورند. به عنوان مثال در راه اندازی کلینیک‌های پزشکی، توزیع محصولاتی از جمله ضد عفونی کننده‌های دست، باعث جلب توجه مشتریان بالقوه شما خواهد شد.

به طور مشابه شرکت‌های مواد غذایی می‌توانند محصولاتی همچون لیوان‌های تبلیغاتی را با نام برند خود عرضه کنند. هر چه که تناسب و ارتباط هدایای تبلیغاتی با نام تجارت و صنعت شما بیشتر باشد، مردم سریع‌تر قادر خواهند بود تا هنگام دیدن آن‌ها، نام برند شما را تشخیص دهند.

3. انتخاب کیفیت مناسب برای محصولات

بدون شک کیفیت هدایای تبلیغاتی شرکت پخش عمده هدایای تبلیغاتی برای مصرف کنندگان اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که برخی از این محصولات ارزان قیمت هستند، برخی گمان می‌کنند که از کیفیت پایینی نیز برخوردار می‌باشند، در صورتی که لزوما این مسئله صحیح نیست.

به همین دلیل بسیار مهم است که هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی، به کیفیت آن‌ها توجه داشته باشید تا به شما در ساخت یک تصویر قابل اعتماد در ذهن مخاطبان کمک کند.

محصولاتی که کیفیت پایینی دارند، باعث آسیب دیدن تصویر برند شما خواهند شد. در عوض هدایایی را انتخاب کنید که برای مردم و مصرف کنندگان مفیدتر هستند و تصویر بهتری از سازمان شما نمایش می‌دهند.

ماگ تبلیغاتی

4. تنظیم برنامه‌های توزیع

بهتر است که هدایای تبلیغاتی خود را به روشی مشخص و برنامه ریزی شده توزیع کنید. به عنوان مثال قبل از برگزاری رویدادها و سمینارهای آموزشی، زمان مناسبی برای این کار خواهد بود. این اقدام باعث می‌شود که ترافیک بیشتری در زمان برگزاری نمایشگاه صنعت مربوط شما، از غرفه سازمان شما دیدن کنند. این یک استراتژی توزیع مناسب، به جای توزیع ناگهانی آن به رهگذران است.

5. ارائه محصولات هدفمند

هدایای تبلیغاتی دارای آرم شرکت شما هستند و به همین دلیل نقش مهمی در ارتقا کسب و کارتان ایفا می‌کنند. از این رو به منظور اینکه این استراتژی را برای مشتریان بالقوه خود ماندگار کنید، بسیار مهم است که محصولات هدفمند و دارای یک موضوع مشخص باشند.

پیام تبلیغاتی باید به گونه‌ای باشد که در نهایت موقعیت بازار شرکت شما را مستحکم کند. یک مضمون جذاب و استراتژیک برای مدت زمان طولانی‌تری در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند.

6. شخصی سازی

از آنجایی که روابط انسانی اهمیت زیادی دارند، لازم است که استراتژی هدایای تبلیغاتی شما نیز راه‌هایی برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه و یا مشتریان فعلی داشته باشد. در صورت شخصی سازی هدایای تبلیغاتی و پیام‌های سفارشی سازی شده، گیرندگان برای مدت زمان طولانی‌تری، محصولات شما را به یاد خواهند آورد. گاهی اوقات شناسایی مخاطبان هدف و سلیقه آن‌ها به منظور قرار دادن نام ایشان روی محصولات، می‌تواند نقطه شروع خوبی برای ایجاد یک رابطه محکم با مشتریان باشد.
بسیاری از این روش‌ها باعث می‌شود که افراد برای مدت‌های مدید نام برند و محصولاتی که ارائه می‌کنید را به یاد داشته باشند. طبیعی است که این کار به عنوان یک استراتژی مناسب در بازاریابی، به نفع تجارت شما عمل می‌کند. از این رو ابتدا بدانید که چه محصولاتی برای هدف شما مناسب‌تر است تا در نهایت بتوانید کمپین مورد نظر خود را به خوبی اجرا کنید.